پژوهش یک هلندی
 
horticultureguilan
وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد علوم باغبانی دانشگاه گیلان
پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : کاظمی کاظمی
لا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، به درستی که یاد خدا آرامش بخش دل هاست.

  یک پژوهشگر هلندی که بیشترین تحقیقات و بررسی های خود را در زمینه روان شناسی انجام داده، اعتراف کرد که یکی از بهترین راه های کاهش بحران روحی روانی، ذکر جلاله "الله" است.
او که استاد دانشگاه "آمستردام" است، در اظهاراتی گفت: «اگر از بحران روحی – روانی رنج می برید و احساس می کنید که فشار زندگی بر شما زیاد است، برای کاهش این گونه فشارها و بحران ها، به گفتن ذکر "الله" پناه ببرید زیرا تکرار این لفظ باعث تنظیم شدن ضربان روان انسان می شود.»
وی در ادامه افزود: «بنده سه سال بر روی این مسأله تحقیقاتی انجام دادم و حتی تأثیر این لفظ بر بیماران غیر مسلمان را لمس کردم. حتی افرادی که نمی توانند به زبان عربی صحبت کنند، با ذکر این لفظ تأثیر آن را دریافت خواهند کرد.»
این استاد دانشگاه هلندی همچنین گفت: «نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده، بی نظیر و حیرت آور بود. حرف الف که در ابتدای کلمه "الله" وجود دارد، هنگام خروج بر روی سینه افراد تأثیر می گذارد. حرف لام که پس از آن می آید نیز هنگام تلفظ آرامش خاصی را به فک و صورت انسان می دهد. حرف هاء هم در پایان این لفظ ، موجب راحتی در تنفس می شود و پس از پایان آن آرامشی غیر قابل توصیف به انسان می دهد زیرا بر اثر تلفظ این حرف، ریه انسان که مرکز و عصب دستگاه تنفسی است، تأثیر بسزایی بر روی قلب می گذارد و موجب تنظیم تنفس می شود.»
در پایان گفتنی است، خداوند متعال در یکی از آیات سوره "الرعد" در قرآن کریم می فرمایند: «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِکْرِ اللًّهِ الا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ. ترجمه: آنانکه ایمان آوردند، قلبشان با نام خداوند به آرامش می رسد، به درستی که یاد خدا آرامش بخش دل هاست.»/



نظرات شما عزیزان:

Borji
ساعت21:48---1 تير 1391
مرسی...
جالب بود.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: